8 Şubat 2013 Cuma

İnsan Vücudunda Yağ Yakan 10 Mucize Tarif !



Biber: İçindeki kapsaisin maddesi vücudun savunma mekânizmasını devreye sokar. Endorfin hormonu salgılıyor, bu da mutluluk hissi uyandırıyor.

Kepekli tahıllar: Müthiş bir lif kaynağı olduğu için; orta düzeyde insülin tutarak iştahı bastırır,vücudun yağ depolamasını engeller.

Yeşil çay: İçerdiği epigallocatechin (KMPS), beyin ve sinir sistemi için güçlü bir uyarıcıdır ve daha fazla kalori yakmaya yardımcı olur. Siyah çaydan 10 kat daha fazla KMPS içerir.

Kırmızı çay: Zayıflamak isteyenler için yeşil çaydan sonra ikinci sırada.

Ananas: Sindirimi kolaylaştırır. Tercihen taze ve ince kıyılmış olarak yiyin.

Bakliyat: Yorgunluğa karşı mücadele edenler için mükemmel yiyeceklerdir. Bitkisel protein bakımından zengindir. Pişirmeden bir gece önce ıslatın.

Ton balığı: İçerdiği Omega-3, “açlık hormonu” veya leptin seviyesinin azaltılmasına yardımcı olur.

Tavuk: Sindirilirken tüm diğer yağsız etlerden çok daha fazla kalori harcatır.

Tarçın: İçerdiği şeker tatlılara isteği azaltır. Sindirime yardımcıdır.

Kahve: Kafein kalp atışınızı hızlandırır ve daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olur.

Bilgisayarların Yavaşlama Nedenleri ve Dikkat Edilmesi Gerekenler



Sıradan bilgisayar kullanıcılarının ortak şikayeti bilgisayarlarının çok yavaşlamasıdır. Bu şikayetlerin aslında bilinçsiz kullanımdan kaynaklanan bazı nedenleri vardır. Bu yazıda bilgisayar performansının nasıl iyileştirilebileceğinden ve nelere dikkat edilmesi gerektiğinden bahsetmek istiyorum. Tabi bu arada bilgisayar deyince Windows İşletim Sistemi (2000, XP, Vista) yüklü klasik bir pc kastettiğimi de belirteyim. 
Linuxcular zaten kendi başının çaresine bakmak zorunda olan insanlardır :)

1) Windows gelişmiş özelliklerde bulunan 
performans ayarlarında en iyi görünüm değil, en iyi performans seçeneği seçilmelidir. Bu ayar görsellikten biraz fedakarlık gerektirir ama emin olun makinenizi çok rahatlatacaktır.

2) Masaüstü arkaplanına büyük resimler, slaytlar vs. koymayın, mümkünse düz bir renk seçin olsun bitsin. Zaten kimsenin masaüstündeki resme baktığı yoktur, yani gereksizdir.

3) İşletim sisteminin bulunduğu disk bölümünü (ki bu genelde windowsu kuran kişi tarafından C:\ olarak belirlenir) mümkün olduğu kadar küçük tutarak, doldurmamaya özen gösterin. Örneğin windowsun ilk kurulum aşamasında formatlama yapılırken C:\ için 10GB-20GB aralığında bir boyut yeterlidir. Harddiskin geri kalanı da ihtiyaca göre D:\ E:\ diye bölünebilir. Dosya sistemi olarak da NTFS seçilmelidir.
Ayrıca Belgelerim, müzik, film gibi çok yer kaplayan doküman ve ıvır zıvır dosyaların tamamı hem güvenlik hem de performans açısından C:'de değil, D: gibi bir disk bölümünde saklanmalıdır. Bu tedbir, hem C'nin şişmesini engelleyerek performansı arttırır hem de format atılması gerektiğinde dosyalarınızın silinmesini önler.

4) Bir diğer mesele de;
- çok sayıda ve gereksiz program kurulması,
- kurulan gereksiz programların kaldırılmaması,
- kaldırılsa bile kayıt defterindeki (registry) artıklarının temizlenmemesidir.
Bir sistemin kararlılığını en çok bozan şey program eklenip kaldırılmasıdır.

5) Geçici dosyaların sık sık boşaltılması sistem hızınıza önemli katkı sağlayabilir. Örneğin C:\windows\temp, C:\windows\prefetch klasörleri boşaltılabilir. Temporary Internet Files, History, Cookies gibi internet tarayıcı dosyaları da sık sık boşaltılmalıdır. Bu işlerin tamamını tek bir tıkla yapan bir çok yazılım piyasada mevcut. Örneğin CCleaner tavsiye ederim. Hem gereksiz geçici dosyaları silip hem de Kayıt Defterinizi (Registry) sık sık düzenleyebilirsiniz. Ayrıca program kaldırma işlemini de geride artık bırakmaksızın bu tür programlarla yapabilirsiniz.

6) Diğer bir husus da programların ayarlarının mutlaka yapılmasıdır. Genelde standart kullanıcılar, programları standart haliyle yani varsayılan ayarları ile kurarlar. Tabi böyle olunca da bir çok ücretsiz gibi görünen yazılımlar yanlarında arama çubukları gibi eşantiyon ajan programcıklarla gelirler. Bazı programlar hiç gerekmediği halde kendilerini başlangıçta, sistem açılışında çalıştırırlar. Örneğin Adobe Reader neden açılışta çalışsın ki? Belki günde 1-2 pdf dosyası açacaksınız belki de hiç açmayacaksınız ama adobe reader başlangıçta çalışmış ve RAM'inizi yemektedir. Bu tür programların ayarlarının yapılması, kurulum sırasında GoogleToolbar kurayım mı gibi sorularına da hayır cevabı verilmesi faydalıdır.

7) Gereksiz servislerin (Yönetimsel Araçlar - Hizmetler'de) durdurulmasını tavsiye ederim. Örneğin "kablosuz ağ yapılandırma" adlı otomatik çalışan bir servis vardır ve bilgisayarınızda kablosuz ağ kartı yoksa ya da var da kullanmıyorsanız bu servis boşuna çalışıyor demektir. Bunun gibi hizmetlerin durdurulması da hem güvenlik hem de performansın kat kat artmasını sağlar.

25 Aralık 2012 Salı

YAYLA KARADENİZ RESTORAN SEYDİKEMER



                    
  
Özellikle karadeniz mutfağının eşsiz yemeklerini burada tadabilceğinize eminim,çok nezih sakin bir ortam görmenizi tavsiye ederim..Muğla-Fethiye-Yayla Ceylan Köyü Civarında Fethiye-Antalya yolu üzerinde, eşsiz orman manzarası,bol oksijenli bir ortam ve otantik bir mekanda seçkin lezzetleri,kaliteli ve güleryüzlü hizmet anlayışı ile sizleri ağırlıyor..Gerçekten hoş bir yer.

ADRES    :Antalya Yolu Karabel Mevkii, 48400 Fethiye/MUĞLA
TEL          :0.252.687 0034
                 0.543.6356184

Çalışma Saatleri:24 Saat Hizmetinizde
Otopark:Var
Wireless:Var 
Fiyat Aralığı:Uygun












17 Aralık 2012 Pazartesi

Windows 7'de Programsız Harddisk Bölmek (Resimli Anlatım)

 
Başlat\Donatılar\Çalıştır'a Komut Olarak compmgmt.msc yazıp entere basıyoruz ve sırasıyla resimdeki uygulamaları yapıyoruz.

Adım 1

Adım 2


Adım 3

Adım 4

Adım 5

Adım 6

Adım 7


Harddiskiniz hazırdır.

11 Temmuz 2012 Çarşamba

Smile Adsl’in Gerçek Yüzü


Baştan beri Ttnet’ten daha ucuza hizmet vermesi her zaman beni şaşırttı. Bir ara neden Ttnet’e daha fazla para veriyim Smile’a geçiyim dediğim bile oldu… Bir müddet bu düşüncelerden sıyrıldım ve Ttnet’i kullanmaya devam ettim. Demin bu yazıyı gördüm ve iyi ki düşüncelerimden sıyrılmışım dedim :) ;

Yazının tamamını okumak istemiyorsanız size sadece bir büyük tavsiye: Kesinlikle Smile Adsl almayın.Ama bence bir okuyun…
Daha önce belirttiğim gibi askerden döndükten sonra Mayıs ayının sonunda Smile Adsl abonesi olarak bağlanmaya başlamıştım internete ve henüz Smile Adsl ile 2 ayım dolmadan; nasıl dolandırıcı bir zihniyete sahip olduklarını anladım. Nasıl mı? Anlatayım:
Dün gecenin 3’ünde Smile Adsl’den fatura mailimi aldım. Mayıs ayında Garanti Bankası ile düzenledikleri kampanya ile aboneliğime başlamıştım ve ilk 2 ayı bedava idi kampanya uyarınca. Dün gece gelen faturada ise 17.94 YTL ücret ödemem gerektiği bildiriliyordu üstelik 1 Temmuz son ödeme tarihiydi, faturanın gönderilme tarihi ise 18 Temmuz. Mayıs ayında 4 GB olan kotamın sadece 3 Gb’lık bölümünü harcayabilmiştim ve Haziran ayında 99MB’lık kota aşımım vardı. Birden bu 17.94Ytl’nin nerden geldiğini merak edip Smile adsl müşteri hizmetlerine faturama itiraz maili gönderdim. Ve bugün saat 18.30’da müşteri hizmetleri beni aradı. Sakin başlayan konuşmamızın çözüm getireceğini ummuştum. Oysa diyalogumuz beklentilerimin tam tersinde gelişti. Bu 17,94Ytl’nin nerden geldiğini şöyle açıklıyordu telefondaki ses:
“Aboneliğiniz Mayıs ayının 21’inde başladığı için Mayıs ayında kotanız 4GB değil 1,5GB olarak belirlenmiş ve siz bunu geçmişsiniz. Bu 17.94 YTL sizin Mayıs ayı kota aşım ücretinizdir”
Bunu duyduktan sonra kayışım koptu doğal olarak, aynen şöyle karşılık verdim:
“Sizin bunu bana aboneliğimi yaptırırken söylemeniz gerekmiyor muydu? Yani bunu bugün söylemeniz nasıl bir mantıktır acaba?”
Ve diyalog şöyle devam etti:
“Siz kotanız konusunda herhangi bir şey sormamışsanız bizden de böyle bir açıklama gelmemiş olabilir”
“İyi de sizin sözleşmenizde ya da bize açık olan herhangi bir yerde böyle bir uyarınız yok. Ben bunu sormak zorunda değilim ki siz bana söylemelisiniz”
“Siz eğer müşteri hizmetlerini arayıp sorsaydınız bu konuda size yardımcı olurduk”
“İyi de güzel kardeşim ben bunu sormak zorunda değilim siz bana söylemek zorundasınız. Ya da herhangi bir yerde bunu belirtmek zorundasınız. Siz bana 4Gb kotanız var demişsiniz ben tabi ki harcarım.”
“Aboneliğinizi yaptırdığınızda bağlantınızın ne zaman aktif olacağı belli olmadığı için arkadaşlarım bunu belirtmeyi atlamış olabilir”
“Peki kurulum yapılırken veya yapıldıktan sonra neden belirtmediniz”
Özellikle bu noktadan sonra karşımda müşteri hizmetleri yetkilisi olduğunu ileri süren sevgili vatandaşım; kendisini benim müdürüm veya patronum sanmaya başlayarak bana bağırmaya ve beni azarlamaya başlıyor.
“Bunu öğrenmek sizin sorununuz, şu anda elimizden gelen bir şey yok. Sizin bağlantınız ayın sonunda yapıldığı için kotanız 4Gb değildi. Bunu bilmeniz gerekiyordu. Şimdi bu konuya itiraz edemezsiniz.”
“Bi dakkaaa… Siz bana bağıramazsınız. Burada bağırması gereken benim ve bağırma hakkımı da saklı tutuyorum ve siz bana bağıramazsınız. Kendi hatanızı benim üzerime yıkmaya da çalışmayın sakın.”
“Ben bağırmıyorum…”
“Ha benim kulaklarım biraz hassas o zaman”
“Aydın Bey; sizin abonelik işleminiz Mayıs ayının 21inde yapılmış ve bağlantının ne zaman sağlanacağı belli olmadığı için arkadaşlarım size bu konuyu belirtmemiş olabilir.”
“Belirtmemiş olamaz; belirtmek sizin göreviniz. Bu önemli bir konu ve bu konuyu müşterinizden saklayamazsınız.”
“Ama siz arayıp sormuş olsaydınız…”
“Yahu ben neden arayıp sorayım. Orada kotanın ne kadar olduğu belirtilmiş. Bu konuda kısıtlama olduğunu siz söylemezseniz ben nerden anlayacağım.”
“Bu konuyu şehrinizdeki yetkili servisimizle de görüşebilirsiniz ama 17,94Ytl sizin kota aşım ücretinizdir.”
“Peki tamam… Anladım ben sizi. Çok memnun kaldım servisinizden; herkese önereceğim bilmenizi istedim”
“……”
“Tamam uzatmaya gerek yok zaten aynı şeyleri tekrar edip duruyoruz. Bu konuyu çözemeyeceğiz anlaşıldı. Ama gerçekten bayıldım servisinize; herkese tavsiye edeceğim emin olun…”
“İyi akşamlar Aydın Bey….”
“Hıhı,evet size de…”
8 dakika 38 saniye süren Smile Adsl müşteri hizmetleri görüşmemin bir özeti bu işte. Ve dediğimi yapıp herkese tavsiye ediyorum. Durmayın Smile Adsl alın; emin olun iki aydan kısa bir sürede sizi soyup soğana çevirmeye çalışmaya başlayacaklar. Daha önce kapatan varsa modem için kaç para istediklerini yazabilir mi acaba? Ona göre bir Smile Adsl kapattırma bütçesi ayırmam gerekiyor da…
Konunun özetini vereyim kısaca: Smile adsl almayın arkadaşlar; zaten TTNET’ten alıp bize satıyor; güzel reklam yapan her şirket güzel hizmet veremiyor ne yazık ki. Ve eğer Smile Adsl kullanıyorsanız, aman dikkat edin kotayı falan aşmayın; bir yerden bir sebep bulup hiç ummadığınız bir faturayı size ödetebilirler.

2 Temmuz 2012 Pazartesi

VANGÖLÜNDE TEHLİKELİ ÇARPIŞMA



Van Valiliği tarafından düzenlenen Su Sporları Festivali, sabah saatlerinde renkli görüntülerle başladı. Gün boyu devam eden çeşitli etkinliklerin ardından sıra dragon yarışmalarına geldi.

FESTİVAL KAPSAMINDA DÜZENLENEN DRAGON YARIŞLARINDA BİRYARIŞMACI ÖLÜMDEN DÖNDÜ

DRAGONLARIN ÇARPIŞMASI SONUCU BİR KAYIKTAN DİĞERİNE UÇAN YARIŞMACI ŞANS ESERİ YARA ALMADI

Van’da düzenlenen 'Su Sporları Festivali' kapsamında yapılan dragon yarışmasında bir yarışmacı ölümden döndü. Çarpışmanın etkisiyle başka kayığa düşen yarışması, şans eseri yara almadan kurtuldu. 

Van Valiliği tarafından düzenlenen Su Sporları Festivali, sabah saatlerinde renkli görüntülerle başladı. Gün boyu devam eden çeşitli etkinliklerin ardından sıra dragon yarışmalarına geldi. 6 takımın yer aldığı yarışmanın startından kısa süre sonra iki kayık çarpıştı. Çarpmanın etkisiyle bir yarışmacı kendi kayığından başka bir kayığa fırladı.

Şans eseri yarışmacı olaydan yara almazken, yarışmalar ise yeniden tekrarlandı. Heyecanlı geçen yarışmanın ardından dereceye giren takımlara ödülleri düzenlenen törenle verildi.

Festivalin bugünkü etkinlikleri ‘Türk Yıldızları’nın prova gösterisiyle sona erdi.

VANDA TEHLİKE SAÇAN BİNALAR




Vanda 23 Ekimde yaşanan 7.2 ve 9 Kasımdaki 5.6 büyüklüğündeki depremlerle birlikte ağır hasar gören birçok bina halen yıktırılmayı bekliyor.

SARSINTILARIN SÜRDÜĞÜ VAN’DA AĞIR HASARLI BİNALAR TEHLİKE SAÇIYOR


Van'da yaşanan depremlerin üzerinden yaklaşık 8 ay gibi bir zaman geçmesine rağmen bir türlü yıkımı gerçekleştirilemeyen ağır hasarlı binalar tehlike saçmaya devam ediyor. 

Van’da 23 Ekim’de yaşanan 7.2 ve 9 Kasım’daki 5.6 büyüklüğündeki depremlerle birlikte ağır hasar gören birçok bina halen yıktırılmayı bekliyor.

Önceki gün 5.0 ve bugün de 4.0 büyüklüğündeki depremlerin meydana geldiğiVan’da, şehir merkezinde bulunan binaların bir türlü yıktırılmaması vatandaşın tepkisine neden oluyor.

Zübeyde Hanım Caddesi başta olmak üzere kentin çeşitli yerlerinde bulunan ve depremin üzerinden 8 ay gibi bir zaman geçmesine rağmen sadece kapı ve pencereleri yerinde söktürülerek adeta bir hayaleti andıran binalar, tehlike saçmaya devam ediyor.

Caddeden geçen vatandaşlar ve çevre esnafı binaların kaderine terk edildiğini vurgulayarak, “Her gün belki binlerce insan bu binaların yanında geçmek zorunda kalıyor.

İşlek caddelerde yıkılmayı bekleyen binaların bir an önce yıktırılması gerekir. Binaların hasarlı oluşundan dolayı işyerlerimize gelen vatandaşlarda bir an önce bölgede uzaklaşmak istiyor” dediler


Şair Uzman Jandarmadan İkinci Şiir. (Hak arayışı Uzman Jandarmayı Şair Yaptı)

Türkiye cumhuriyeti sınırları içerisinde uzman jandarmalarla ilgili haberleri  okumayan kalmamıştır muhtemelen. Astsubaylarla ...