1
|
Çin Halk
Cumhuriyeti
|
1.374.390.000
|
%18,8
|
2
|
Hindistan
|
1.284.552.330
|
%17,6
|
3
|
ABD
|
322.856.495
|
%4,43
|
4
|
Endonezya
|
255.993.674
|
%3,47
|
5
|
Brezilya
|
205.506.000
|
%2,82
|
6
|
Pakistan
|
192.540.254
|
%2,64
|
7
|
Nijerya
|
181.562.056
|
%2,46
|
8
|
Bangladeş
|
159.736.000
|
%2,19
|
9
|
Rusya
|
141.423.773
|
%1,91
|
10
|
Japonya
|
126.919.659
|
%1,72
|
11
|
Meksika
|
121.736.809
|
%1,65
|
12
|
Filipinler
|
109.615.913
|
%1,48
|
13
|
Etiyopya
|
99.465.819
|
%1,35
|
14
|
Vietnam
|
91.348.835
|
%1,24
|
15
|
Mısır
|
90.375.892
|
%1,24
|
16
|
Kongo DC
|
85.026.000
|
%1,05
|
17
|
Almanya
|
81.459.000
|
%1.05
|
18
|
Türkiye
|
78.941.054
|
%1.06
|
19
|
İran
|
77.176.930
|
%1,11
|
20
|
Tayland
|
67.367.943
|
%0,91
|
21
|
Fransa
|
65.107.000
|
%0,88
|
22
|
Birleşik
Krallık
|
63.181.775
|
%0,86
|
23
|
İtalya
|
58.704.082
|
%0,79
|
24
|
Myanmar
|
53.259.000
|
%0,72
|
25
|
Güney
Afrika
|
52.981.991
|
%0,72
|
26
|
Güney
Kore
|
50.219.669
|
%0,68
|
27
|
Kolombiya
|
47.181.000
|
%0,64
|
28
|
İspanya
|
47.059.533
|
%0,64
|
29
|
Ukrayna
|
45.480.315
|
%0,62
|
30
|
Tanzanya
|
44.928.923
|
%0,61
|
31
|
Kenya
|
44.354.000
|
%0,60
|
32
|
Arjantin
|
40.117.096
|
%0,54
|
33
|
Polonya
|
38.533.299
|
%0,52
|
34
|
Sudan
|
37.964.000
|
%0,51
|
35
|
Cezayir
|
37.900.000
|
%0,51
|
36
|
Irak
|
35.404.000
|
%0,48
|
37
|
Kanada
|
35.141.542
|
%0,48
|
38
|
Uganda
|
34.131.400
|
%0,46
|
39
|
Fas
|
32.987.800
|
%0,45
|
40
|
Peru
|
30.475.144
|
%0,41
|
41
|
Malezya
|
29.784.600
|
%0,40
|
42
|
Özbekistan
|
32.559.100
|
%0,40
|
43
|
Suudi
Arabistan
|
29.195.895
|
%0,40
|
44
|
Venezuela
|
28.946.101
|
%0,39
|
45
|
Nepal
|
26.494.504
|
%0,36
|
46
|
Afganistan
|
25.500.100
|
%0,35
|
47
|
Kuzey
Kore
|
24.895.000
|
%0,34
|
48
|
Gana
|
24.658.823
|
%0,33
|
49
|
Yemen
|
24.527.000
|
%0,33
|
50
|
Mozambik
|
23.700.715
|
%0,32
|
51
|
Tayvan
|
23.344.213
|
%0,32
|
52
|
Fildişi
Sahili
|
23.202.000
|
%0,31
|
53
|
Avustralya
|
23.111.910
|
%0,31
|
54
|
Suriye
|
21.377.000
|
%0,29
|
55
|
Madagaskar
|
20.696.070
|
%0,28
|
56
|
Angola
|
20.609.294
|
%0,28
|
57
|
Kamerun
|
20.386.799
|
%0,28
|
58
|
Sri Lanka
|
20.277.597
|
%0,27
|
59
|
Romanya
|
20.121.641
|
%0,27
|
60
|
Burkina
Faso
|
17.322.796
|
%0,23
|
61
|
Nijer
|
17.129.076
|
%0,23
|
62
|
Kazakistan
|
17.028.000
|
%0,23
|
63
|
Hollanda
|
16.795.200
|
%0,23
|
64
|
Şili
|
16.634.603
|
%0,23
|
65
|
Ekvador
|
15.547.000
|
%0,21
|
66
|
Guatemala
|
15.438.384
|
%0,21
|
67
|
Mali
|
15.302.000
|
%0,21
|
68
|
Kamboçya
|
15.135.000
|
%0,20
|
69
|
Malavi
|
14.388.600
|
%0,19
|
70
|
Senegal
|
13.567.338
|
%0,18
|
71
|
Zambiya
|
13.092.666
|
%0,18
|
72
|
Zimbabve
|
12.973.808
|
%0,18
|
73
|
Çad
|
12.825.000
|
%0,17
|
74
|
Güney
Sudan
|
11.296.000
|
%0,15
|
75
|
Küba
|
11.163.934
|
%0,15
|
76
|
Belçika
|
11.156.136
|
%0,15
|
77
|
Gine
|
10.824.200
|
%0,15
|
78
|
Yunanistan
|
10.815.197
|
%0,15
|
79
|
Tunus
|
10.777.500
|
%0,15
|
80
|
Portekiz
|
10.562.178
|
%0,14
|
81
|
Ruanda
|
10.537.222
|
%0,14
|
82
|
Çek
Cumhuriyeti
|
10.512.800
|
%0,14
|
83
|
Somali
|
10.496.000
|
%0,14
|
84
|
Haiti
|
10.413.211
|
%0,14
|
85
|
Benin
|
10.323.000
|
%0,14
|
86
|
Burundi
|
10.304.520
|
%0,14
|
87
|
Bolivya
|
10.203.254
|
%0,14
|
88
|
Macaristan
|
10.198.315
|
%0,13
|
89
|
Azerbaycan
|
10.017.830
|
%0,13
|
90
|
İsveç
|
9.588.569
|
%0,13
|
91
|
Beyaz
Rusya
|
9.459.800
|
%0,13
|
92
|
Dominik
Cumhuriyeti
|
9.445.281
|
%0,13
|
93
|
Avusturya
|
8.464.554
|
%0,11
|
94
|
Honduras
|
8.385.072
|
%0,11
|
95
|
Birleşik
Arap Emirlikleri
|
8.264.070
|
%0,11
|
96
|
İsviçre
|
8.058.100
|
%0,11
|
97
|
İsrail
|
8.051.200
|
%0,11
|
98
|
Tacikistan
|
8.000.000
|
%0,11
|
99
|
Bulgaristan
|
7.282.041
|
%0,10
|
100
|
Sırbistan
|
7.241.295
|
%0,10
|
101
|
Hong Kong
|
7.173.900
|
%0,10
|
102
|
Papua
Yeni Gine
|
7.059.653
|
%0,10
|
103
|
Paraguay
|
6.672.631
|
%0,090
|
104
|
Laos
|
6.580.800
|
%0,089
|
105
|
Ürdün
|
6.473.600
|
%0,088
|
106
|
Eritre
|
6.333.000
|
%0,086
|
107
|
Libya
|
6.202.000
|
%0,084
|
108
|
Togo
|
6.191.155
|
%0,084
|
109
|
Sierra
Leone
|
6.190.280
|
%0,084
|
110
|
El
Salvador
|
6.183.000
|
%0,084
|
111
|
Nikaragua
|
6.071.045
|
%0,082
|
112
|
Danimarka
|
5.605.836
|
%0,076
|
113
|
Kırgızistan
|
5.551.900
|
%0,075
|
114
|
Finlandiya
|
5.497.302
|
%0,075
|
115
|
Slovakya
|
5.424.058
|
%0,074
|
116
|
Singapur
|
5.310.000
|
%0,072
|
117
|
Türkmenistan
|
5.240.000
|
%0,071
|
118
|
Norveç
|
5.214.890
|
%0,071
|
119
|
Lübnan
|
4.822.000
|
%0,065
|
120
|
Kosta
Rika
|
4.667.096
|
%0,063
|
121
|
Orta
Afrika Cumhuriyeti
|
4.616.000
|
%0,062
|
122
|
İrlanda
|
4.585.400
|
%0,062
|
123
|
Gürcistan
|
4.483.800
|
%0,061
|
124
|
Yeni
Zelanda
|
4.472.390
|
%0,061
|
125
|
Kongo
Cumhuriyeti
|
4.448.000
|
%0,060
|
126
|
Filistin
|
4.420.549
|
%0,060
|
127
|
Liberya
|
4.294.000
|
%0,058
|
128
|
Hırvatistan
|
4.290.612
|
%0,058
|
129
|
Bosna-Hersek
|
3.839.737
|
%0,052
|
130
|
Umman
|
3.831.553
|
%0,052
|
131
|
Porto
Riko
|
3.667.084
|
%0,050
|
132
|
Kuveyt
|
3.582.054
|
%0,048
|
133
|
Moldova
|
3.559.500
|
%0,048
|
134
|
Moritanya
|
3.461.041
|
%0,047
|
135
|
Panama
|
3.405.813
|
%0,046
|
136
|
Uruguay
|
3.286.314
|
%0,044
|
137
|
Ermenistan
|
3.024.100
|
%0,041
|
138
|
Litvanya
|
2.955.986
|
%0,040
|
139
|
Arnavutluk
|
2.821.977
|
%0,038
|
140
|
Moğolistan
|
2.754.685
|
%0,037
|
141
|
Jamaika
|
2.711.476
|
%0,037
|
142
|
Katar
|
2.155.446
|
%0,029
|
143
|
Namibya
|
2.113.077
|
%0,029
|
144
|
Lesotho
|
2.074.000
|
%0,028
|
145
|
Slovenya
|
2.060.589
|
%0,028
|
146
|
Makedonya
|
2.059.794
|
%0,028
|
147
|
Botsvana
|
2.024.904
|
%0,027
|
148
|
Letonya
|
2.013.400
|
%0,027
|
149
|
Gambiya
|
1.849.000
|
%0,025
|
150
|
Gine-Bissau
|
1.704.000
|
%0,023
|
151
|
Gabon
|
1.672.000
|
%0,023
|
152
|
Ekvator
Ginesi
|
1.622.000
|
%0,022
|
153
|
Togo
|
1.328.019
|
%0,018
|
154
|
Estonya
|
1.286.540
|
%0,017
|
155
|
Mauritius
|
1.257.900
|
%0,017
|
156
|
Svaziland
|
1.250.000
|
%0,017
|
157
|
Bahreyn
|
1.234.571
|
%0,017
|
158
|
Doğu
Timor
|
1.066.409
|
%0,014
|
159
|
Cibuti
|
864.618
|
%0,012
|
160
|
Kıbrıs
Cumhuriyeti
|
862.000
|
%0,012
|
161
|
Fiji
|
858.038
|
%0,012
|
162
|
Réunion (Fransa)
|
821.136
|
%0,011
|
163
|
Guyana
|
784.894
|
%0,011
|
164
|
Bhutan
|
737.320
|
%0,010
|
165
|
Komorlar
|
724.300
|
%0,010
|
166
|
Karadağ
|
620.029
|
%0,0084
|
167
|
Makao
|
582.000
|
%0,0079
|
168
|
Batı
Sahra
|
567.000
|
%0,0077
|
169
|
Solomon
Adaları
|
561.000
|
%0,0076
|
170
|
Lüksemburg
|
537.000
|
%0,0073
|
171
|
Surinam
|
534.189
|
%0,0072
|
172
|
Yeşil
Burun Adaları
|
491.875
|
%0,0067
|
173
|
Malta
|
416.055
|
%0,0056
|
174
|
Guadeloupe (Fransa)
|
403.355
|
%0,0055
|
175
|
Martinique (Fransa)
|
394.173
|
%0,0053
|
176
|
Brunei
|
393.162
|
%0,0053
|
177
|
Bahamalar
|
351.461
|
%0,0048
|
178
|
İzlanda
|
323.810
|
%0,0044
|
179
|
Maldivler
|
317.280
|
%0,0043
|
180
|
Belize
|
312.971
|
%0,0042
|
181
|
Barbados
|
274.200
|
%0,0037
|
182
|
Fransız
Polinezyası (Fransa)
|
268.270
|
%0,0036
|
183
|
Vanuatu
|
264.652
|
%0,0036
|
184
|
Yeni
Kaledonya (Fransa)
|
258.958
|
%0,0035
|
185
|
Fransız
Guyanası (Fransa)
|
229.040
|
%0,0031
|
186
|
Mayotte (Fransa)
|
212.600
|
%0,0029
|
187
|
Samoa
|
187.820
|
%0,0025
|
188
|
São Tomé
ve Príncipe
|
187.356
|
%0,0025
|
189
|
Saint
Lucia
|
166.526
|
%0,0023
|
190
|
Guam (ABD)
|
159.358
|
%0,0022
|
191
|
Curaçao (Hollanda)
|
150.563
|
%0,0020
|
192
|
Saint
Vincent ve Grenadinler
|
109.000
|
%0,0015
|
193
|
Kiribati
|
106.461
|
%0,0014
|
194
|
ABD
Virjin Adaları (ABD)
|
106.405
|
%0,0014
|
195
|
Grenada
|
103.328
|
%0,0014
|
196
|
Tonga
|
103.036
|
%0,0014
|
197
|
Aruba (Hollanda)
|
101.484
|
%0,0014
|
198
|
Mikronezya
Federal Devletleri
|
101.351
|
%0,0014
|
199
|
Jersey (UK)
|
97.857
|
%0,0013
|
200
|
Seyşeller
|
90.945
|
%0,0012
|
201
|
Antigua
ve Barbuda
|
86.295
|
%0,0012
|
202
|
Man
Adası (UK)
|
84.497
|
%0,0011
|
203
|
Andorra
|
76.246
|
%0,0010
|
204
|
Dominika
|
71.293
|
%0,0010
|
205
|
Bermuda (UK)
|
64.237
|
%0,00087
|
206
|
Guernsey (UK)
|
62.431
|
%0,00085
|
207
|
Grönland (Danimarka)
|
56.370
|
%0,00076
|
208
|
Marshall
Adaları
|
56.086
|
%0,00076
|
209
|
Amerikan
Samoası (ABD)
|
55.519
|
%0,00075
|
210
|
Cayman
Adaları (UK)
|
55.456
|
%0,00075
|
211
|
Saint
Kitts ve Nevis
|
54.000
|
%0,00073
|
212
|
Kuzey
Mariana Adaları (ABD)
|
53.883
|
%0,00073
|
213
|
Faroe
Adaları (Danimarka)
|
48.244
|
%0,00065
|
214
|
Sint
Maarten (Hollanda)
|
37.429
|
%0,00051
|
215
|
Saint
Martin (Fransa) (Fransa)
|
36.979
|
%0,00050
|
216
|
Lihtenştayn
|
36.842
|
%0,00050
|
217
|
Monako
|
36.136
|
%0,00049
|
218
|
San
Marino
|
32.382
|
%0,00044
|
219
|
Turks ve
Caicos Adaları (UK)
|
31.458
|
%0,00043
|
220
|
Cebelitarık (UK)
|
29.752
|
%0,00040
|
221
|
Britanya
Virjin Adaları (UK)
|
29.537
|
%0,00040
|
222
|
Åland (Finland)
|
28.502
|
%0,00039
|
223
|
Hollanda
Karayipleri (Hollanda)
|
21.133
|
%0,00029
|
224
|
Palau
|
20.901
|
%0,00028
|
225
|
Cook
Adaları (NZ)
|
14.974
|
%0,00020
|
226
|
Anguilla (UK)
|
13.452
|
%0,00018
|
227
|
Wallis ve
Futuna (Fransa)
|
13.135
|
%0,00018
|
228
|
Tuvalu
|
11.323
|
%0,00015
|
229
|
Nauru
|
9.945
|
%0,00013
|
230
|
Saint
Barthélemy (Fransa)
|
8.938
|
%0,00012
|
231
|
Saint
Pierre ve Miquelon (Fransa)
|
6.081
|
%0,000082
|
232
|
Montserrat (UK)
|
4.922
|
%0,000067
|
233
|
Saint
Helena (UK)
|
4.000
|
%0,000054
|
234
|
Svalbard
ve Jan Mayen (Norveç)
|
2.655
|
%0,000036
|
235
|
Falkland
Adaları (UK)
|
2.563
|
%0,000035
|
236
|
Norfolk
Adası (Avustralya)
|
2.302
|
%0,000031
|
237
|
Christmas
Adası (Avustralya)
|
2.072
|
%0,000028
|
238
|
Niue (NZ)
|
1.613
|
%0,000022
|
239
|
Tokelau (NZ)
|
1.411
|
%0,000019
|
240
|
Vatikan
|
800
|
%0,000011
|
241
|
Cocos
Adaları (Avustralya)
|
550
|
%0,0000074
|
242
|
Pitcairn
Adaları (UK)
|
56
|
%0,00000076
|
Ne Olursan Ol_Yinede Gel_ Aynı dili konuşan değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler. (Hz. Mevlana)
26 Haziran 2016 Pazar
Dünya Ülkelerinin Nüfuslarına Göre Sıralaması
G20 Zirvesi Antalya
Küresel ekonomik sorunların
çözümünde en önemli platformlardan biri sayılan, dünyanın en büyük 19 ekonomisi
ve AB'yi buluşturan Group of 20 (G-20) liderlerinin 10’uncu toplantısı,
Türkiye’nin ev sahipliğinde 15-16 Kasım tarihlerinde Antalya'da yapıldı. Zirvede
ev sahibi ve katılımcı olarak yer alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, birçok ülkenin
Başbakanı ve Devlet Başkanı ile ikili görüşmeler gerçekleştirdi. İkili
görüşmelerin yanı sıra farklı konularda çalışma yemeklerine katılan
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin olaylara bakışını bu toplantılarda ifade
etti. Zirvenin son günü Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından açıklanan bildirgede
terörle mücadelede küresel iş birliği vurgusu yapıldı.
“TERÖR ÖRGÜTLERİ ARASINDA
AYRIM YAPILMAKSIZIN BU TEHDİTLE KARARLI ŞEKİLDE MÜCADELE EDİLMELİDİR”
Terörle mücadele konusunda
uluslararası iş birliği noktasında üzerlerine ne düşüyorsa yapmaya hazır
olduklarını açıklayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, devamında şunları söyledi: “Bu
mücadelede samimi bir uluslararası iş birliği ve dayanışma şarttır. Terörizmle
mücadele konusunda G-20 liderleri olarak kabul ettiğimiz bildiri, bu konudaki
kararlı duruşumuzu ortaya koyması bakımından önemlidir. Terörün inancı, kökeni,
bölgesi yoktur. Terörizmi herhangi bir dinle ilişkilendirmek son derece yanlış
olduğu gibi, böyle bir tavır, o dinin mensuplarına yapılacak en büyük
hakarettir. Zira bütün dinler için hayat hakkı kutsaldır. Biz bu anlayışı,
tarihimizden ilham alarak, ‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın’ şeklinde ifade
ediyoruz. Terör örgütleri arasında ayrım yapılmaksızın bu tehditle kararlı
şekilde mücadele edilmelidir. Bu örgütler arasında ayrım yapan herkes, her
ülke, bizim gözümüzde, terörizmle mücadele konusunda büyük bir hata içindedir.
Biz, DAEŞ terörüne karşı da, El Kaide, Boko Haram, PKK, PYd, YPG, DHKP-C gibi
terör örgütlerine karşı da aynı kararlılıkla mücadeleye devam edeceğiz.
Uluslararası alanda da, terör örgütleriyle mücadelede etkin bir iş birliği
sağlamak için, kararlı ve somut adımlar atılması gerekiyor.”
“KENDİ HALKINI KATLEDEN
ESED’İN SURİYE’NİN GELECEĞİNDE YERİ YOKTUR”
“Kendi halkını katleden
Esed’in Suriye’nin geleceğinde yeri yoktur. Esed bu şansını çoktan
kaybetmiştir. Unutulmamalıdır ki, Suriyeli mülteciler DAEŞ’ten ve Esed
rejiminin devlet teröründen kaçıyor. G-20 liderleri olarak, pek çok Avrupa
ülkesinin toplam nüfusunu aşan sayıdaki bu mültecilere yardım için daha fazla
gayret edeceğimizi açıkladık” diye konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, terör
olaylarıyla mülteciler arasında ilişki kurulmasını, insani sorumluluklardan
kaçma gayreti olarak gördüklerini ifade etti.
“ARTIK KONUŞMA DEĞİL
UYGULAMA ZAMANI GELMİŞTİR”
Zirvede büyüme
stratejilerinin etkin bir şekilde uygulanması gerektiği konusunda da mutabık
kaldıklarını ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, dönem başkanlığı olarak, “Artık
konuşma değil uygulama zamanı gelmiştir” dediklerini hatırlattı ve “Liderler
olarak kabul ettiğimiz Antalya Eylem Planı’nda, güncellenmiş büyüme
stratejilerini, uygulama takvimlerini ve bu yıl ilk kez hazırlanan hesap
verilebilirlik raporunu bulabilirsiniz” dedi.
“G-20 BİR ZENGİNLER KULÜBÜ
DEĞİLDİR”
“G-20 bir zenginler kulübü
değildir. Bizler sadece belirli bir refah seviyesini yakalamış toplumları
değil, aynı zamanda, kalkınma çabaları devam eden ülkeleri de temsil ediyoruz”
ifadelerini kullanan Cumhurbaşkanı Erdoğan, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Dünyanın önde gelen gelişmiş ve yükselen ekonomilerinin temsilcileri olarak,
düşük gelirli ve gelişmekte olan ülkelerin halinden de anlıyoruz. Dolayısıyla
bu noktada söyleyecek sözümüzün olması gerekir. Bu anlayışla, G-20 kalkınma
gündeminin, ‘Sürdürülebilir Kalkınma İçin 2030 Gündemi’ni destekleyecek
şekilde, yeniden yapılandırılması için mutabık kaldık. Kültür ve medeniyet
değerlerini adalet üzerine bina eden bir ülke olarak, kapsayıcılık ilkesini, bu
doğrultuda ısrarla savunmaya devam edeceğimizi özellikle belirtmek istiyorum.”
Dünya İnsani Zirvesi Yapıldı
Birleşmiş Milletler (BM)
tarafından ilk kez düzenlenen ve Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen
Dünya İnsani Zirvesi’nin açılışında bir konuşma yapan Cumhurbaşkanı Recep
Tayyip Erdoğan, küresel yardım sisteminin yeniden ele alınması gerektiğini vurgulayarak,
“Mevcut sistem, insanlığın acil sorunları karşısında ne yazık ki yetersiz
kalıyor. Sorunlara çözüm üretemeyen sistemin yükünü, sadece belli ülkeler
omuzluyor. Artık bu konuda herkes elini taşın altına koymalıdır” dedi.
İstanbul Kongre Merkezi’nde,
180'in üzerinde ülke, uluslararası kurum ve kuruluşun temsil edildiği ve 60'a
yakın ülkenin devlet ve hükûmet başkanı düzeyinde katıldığı zirvenin açılışında
katılımcılara hitap eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, tarihin ilk Dünya İnsani
Zirvesi’ne ev sahipliği yapmaktan ve duyduğu memnuniyeti ifade etti.
“ACININ RENGİ, IRKI, DİLİ VE
DİNİ OLMADIĞINI ÇOK İYİ BİLİYORUZ”
Savaşların, doğal afetlerin,
salgın hastalıkların ve iklim değişikliğinin yol açtığı krizlerin, tüm
insanlığın huzurunu, refahını ve ortak geleceğini tehdit ettiğine dikkat çeken
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Zirve’de bulunanlar olarak hepimiz de, acının rengi,
ırkı, dili ve dini olmadığını çok iyi biliyoruz” dedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan,
Türkiye’nin bu anlayışla, bugün dünyanın 140’ı aşkın ülkesinde, insani ve
kalkınma yardım faaliyeti yürütüp binlerce projeyi hayata geçirdiğini ve aynı
zamanda, 3 milyonun üzerinde Suriyeli ve Iraklı mülteciyi misafir ettiğini
hatırlattı.
“HERKES ELİNİ TAŞIN ALTINA
KOYMALI”
Cumhurbaşkanı Erdoğan,
Türkiye’nin insani ve kalkınma yardımlarının 2014 yılında 6,4 milyar dolar
olduğuna ve bu rakamın her geçen yıl arttığına işaret etti ve şunları söyledi:
“Bu süreçte, küresel insani yardım sisteminin tüm yönlerini görme,
aksaklıkları, eksiklikleri bizzat tecrübe etme imkânı bulduk. Mevcut sistem,
insanlığın acil sorunları karşısında ne yazık ki yetersiz kalıyor. Sorunlara
çözüm üretemeyen sistemin yükünü, sadece belli ülkeler omuzluyor. Artık bu
konuda herkes elini taşın altına koymalıdır. Öncelikle, küresel yardım
sistemini, insanı merkeze alan farklı bir bakış açısıyla yeniden ele almamız
gerekiyor.”
“İNSANLIĞIN KADERİNİ 5
ÜLKENİN SİYASİ ÇIKARLARINA MAHKÛM ETMEK, NE AKLA NE DE VİCDANA SIĞAR”
Zirve kapsamında BM Genel
Sekreteri Ban Ki-mun’un yönetiminde gerçekleşen ‘Çatışmaların Sona Erdirilmesi
ve Önlenmesi İçin Siyasi Liderlik’ konulu yuvarlak masa oturumunda da bir
konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Çatışma riski barındıran ihtilafların
zamanında tespiti, bunlara vakitlice etkin şekilde müdahale edilebilmesi ve
önlenebilmesi kritik öneme sahiptir. Bunun için de, kararlı, hızlı, şeffaf ve
hesap verebilirlik ilkesi doğrultusunda çalışan bir Güvenlik Konseyi’ne
ihtiyacımız bulunuyor. Biz, her fırsatta bu soruna işaret ediyor ve ‘Dünya
5’ten büyüktür’ diyoruz. İnsanlığın kaderini 5 ülkenin siyasi çıkarlarına
mahkûm etmek, ne akla, ne vicdana, ne de hakkaniyete sığmaz” dedi.
DÜNYA İNSANİ ZİRVESİ
Birleşmiş Milletler (BM)
tarafından tarihinde ilk kez düzenlenen ve Türkiye'nin ev sahipliğinde yapılan
Dünya İnsani Zirvesi, 21-24 Mayıs 2016 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde
gerçekleştirildi. Küresel insani yardım sisteminin masaya yatırıldığı zirveye
180'in üzerinde ülke, uluslararası kurum ve kuruluş katılırken; 60’a yakın ülke
devlet ve hükûmet başkanı düzeyinde temsil edildi.
Zirvede, 15 özel
organizasyon, 17 yuvarlak masa toplantısı, 130 yan etkinlik ve 30 sergi
düzenlendi. 500 yerel ya da uluslararası sivil toplum kuruluşunun deneyimlerini
paylaştığı zirveye, dünyanın çeşitli yerlerinden 345 şirket de katıldı.
BM Genel Kurulu’ndan sonra
en yüksek katılımlı uluslararası organizasyon olan zirveye, yaklaşık 1000’i
Türkiye’den 10 binin üzerinde katılımcı iştirak etti. Zirveyi 900 medya mensubu
takip etti.
ZİRVE SOSYAL MEDYADA DA
TEMSİL EDİLDİ
Dünya İnsani Zirvesi sosyal
medyada da ilgiyle takip edildi. Zirve ev sahipliği için açılan resmî twitter
(twitter.com/dizturkiye) ve facebook (facebook.com/dizturkiye) hesapları
vasıtasıyla zirve ile ilgili detaylı bilgilerin yanı sıra Türkiye’nin insani
politikaları ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın zirve kapsamındaki programı Türkçe,
İngilizce, Arapça ve Franızca dillerinde sosyal medya kullanıcılarına
aktarıldı. Türkiye'de zirve için belirlenen #Humanistanbul etiketi 15 bini
aşkın kullanıcı tarafından paylaşıldı.
Recep Tayyip Erdoğan Kimdir...?
Aslen Rizeli olan Recep
Tayyip Erdoğan 26 Şubat 1954'te İstanbul'da doğdu. 1965 yılında Kasımpaşa
Piyale İlkokulu'ndan, 1973 yılında ise İstanbul İmam Hatip Lisesi'nden mezun
oldu. Fark dersleri sınavını vererek Eyüp Lisesi'nden de diploma aldı.
Üniversiteyi Marmara Üniversitesi İktisadî ve Ticarî Bilimler Fakültesi'nde
okuyan Erdoğan, bu okuldan 1981 yılında mezun oldu.
Gençlik yıllarından itibaren
sosyal hayat ve siyasetle iç içe bir yaşamı tercih eden Erdoğan, disiplinli
ekip çalışmasının ve takım ruhunun önemini kendisine çok genç yaşlarda öğreten
futbolla 1969-1982 yılları arasında amatör olarak ilgilendi. Aynı zamanda bu
yıllar, genç bir idealist olarak memleket meseleleri ve toplumsal sorunlarla
ilgilenen Recep Tayyip Erdoğan'ın aktif politikaya adım attığı döneme
rastlamaktadır.
Lise ve üniversite
yıllarında Millî Türk Talebe Birliği öğrenci kollarında aktif görev alan Recep
Tayyip Erdoğan, 1976 yılında MSP Beyoğlu Gençlik Kolu Başkanlığı'na ve aynı yıl
MSP İstanbul Gençlik Kolları Başkanlığı'na seçildi. 1980 yılına kadar bu
görevlerini sürdüren Erdoğan, siyasi partilerin kapatıldığı 12
Eylül döneminde, özel sektörde bir süre müşavirlik ve üst düzey
yöneticilik yaptı.
1983 yılında kurulan Refah
Partisi ile fiilî siyasete geri dönen Recep Tayyip Erdoğan, 1984 yılında Refah
Partisi Beyoğlu İlçe Başkanı, 1985 yılında ise Refah Partisi İstanbul İl
Başkanı ve Refah Partisi MKYK üyesi oldu. İstanbul İl Başkanlığı görevi
sırasında diğer siyasi partiler için de model olan yeni bir örgütsel yapı
geliştiren Erdoğan, bu dönemde özellikle kadınların ve gençlerin siyasete
katılımını artırmaya yönelik çalışmalar yaptı; siyasetin tabana yayılarak geniş
halk kitleleri tarafından benimsenip itibar görmesi yolunda önemli adımlar
attı. Bu yapılanma, mensubu bulunduğu Refah Partisi'ne 1989 Beyoğlu yerel
seçimlerinde büyük bir başarı kazandırırken, yurt genelinde de parti
çalışmaları için örnek teşkil etti.
27 Mart 1994 yerel
seçimlerinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen Recep Tayyip Erdoğan,
siyasî yeteneği, ekip çalışmasına verdiği önem, insan kaynakları ve malî
konulardaki başarılı yönetimiyle dünyanın en önemli metropollerinden biri olan
İstanbul'un kronikleşmiş sorunlarına doğru teşhis ve çözümler üretti. Su
sorunu, yüzlerce kilometrelik yeni boru hatlarının döşenmesiyle; çöp sorunu ise
dönemin en modern geri-dönüşüm tesislerinin kurulmasıyla çözümlendi. Hava
kirliliği sorunu Erdoğan döneminde geliştirilen doğalgaza geçiş projeleriyle
son bulurken, kentin trafik ve ulaşım açmazına karşı 50'den fazla köprü, geçit
ve çevre yolu inşa edildi; sonraki dönemlere ışık tutacak birçok proje
geliştirildi. Belediye kaynaklarının doğru kullanımı ve yolsuzluğun önlenmesi
amacıyla olağanüstü önlemler alan Erdoğan, 2 milyar dolar borçla devraldığı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin borçlarını büyük ölçüde ödedi ve bu arada 4
milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Böylece, Türkiye'nin belediyecilik
tarihinde yeni bir çığır açan Erdoğan, bir yandan diğer belediyelere örnek
olurken, bir yandan da halk nezdinde büyük bir güven kazandı.
Recep Tayyip Erdoğan, 12
Aralık 1997'de Siirt'te halka hitaben yaptığı konuşma sırasında, Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından öğretmenlere tavsiye edilen ve bir devlet kuruluşu
tarafından yayınlanan bir kitaptaki şiiri okuduğu için hapis cezasına mahkum
edildi ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevine son verildi.
Recep Tayyip Erdoğan, 4 ay
kaldığı cezaevinden çıktıktan sonra kamuoyunun ısrarlı talebi ve gelişen
demokratik sürecin bir sonucu olarak 14 Ağustos 2001'de arkadaşlarıyla birlikte
Adalet ve Kalkınma Partisi'ni (AK Parti) kurdu ve Kurucular Kurulu tarafından
AK Parti'nin Kurucu Genel Başkanı seçildi. Milletin teveccüh ve güveni AK
Parti'yi daha kuruluşunun ilk yılında Türkiye'nin en geniş halk desteğine sahip
siyasî hareketi haline getirdi ve 2002 yılı genel seçimlerinde üçte ikiye yakın
parlamento çoğunluğuyla (363 milletvekili) tek başına iktidara taşıdı.
Hakkındaki mahkeme kararı
nedeniyle 3 Kasım 2002 seçimlerinde milletvekili adayı olamayan Erdoğan,
yapılan yasal düzenlemeyle milletvekili adaylığının önündeki yasal engelin
kalkması üzerine, 9 Mart 2003'te Siirt ili milletvekili yenileme seçimine
katıldı. Bu seçimde oyların yüzde 85'ini alan Erdoğan, 22. Dönem Siirt
Milletvekili olarak parlamentoya girdi.
15 Mart 2003 tarihinde
Başbakanlık görevini üstlenen Recep Tayyip Erdoğan, aydınlık ve sürekli
kalkınan bir Türkiye idealiyle, hayatî öneme sahip birçok reform paketini kısa
süre içinde uygulamaya koydu. Demokratikleşme, şeffaflaşma ve yolsuzlukların
engellenmesi yolunda büyük mesafeler katedildi. Buna paralel olarak ülke
ekonomisi ve toplum psikolojisini olumsuz yönde etkileyen ve onyıllardır
çözülemeyen enflasyon kontrol altına alındı, itibarını yeniden kazanan Türk
Lirası'ndan 6 sıfır atıldı. Devletin borçlanma faiz oranları aşağı çekildi,
kişi başına düşen millî gelirde büyük artış gerçekleştirildi. Ülke tarihinde
daha önce görülmemiş hız ve sayıda baraj, konut, okul, yol, hastane ve enerji
santrali hizmete girdi. Bütün bu olumlu gelişmeler, bazı yabancı gözlemciler ve
Batılı liderler tarafından "Sessiz Devrim" olarak adlandırıldı.
Recep Tayyip Erdoğan, Avrupa
Birliği'ne giriş sürecinde ülke tarihinin dönüm noktası olarak nitelenen
başarılı girişimlerine ek olarak, akılcı dış politikası ve yoğun ziyaret-temas
trafiğiyle Kıbrıs sorununun kalıcı çözüme kavuşturulması ve dünyanın çeşitli
ülkeleriyle verimli ilişkiler geliştirilmesi konularında önemli adımlar attı.
Tesis edilen istikrar ortamı iç dinamikleri harekete geçirirken, Türkiye'yi bir
merkez ülke haline getirdi. Türkiye'nin ticaret hacmi ve siyasal gücü, yalnız
içinde bulunduğu coğrafî bölgede değil, uluslararası alanda da hissedilir
düzeyde arttı.
Recep Tayyip Erdoğan, 22
Temmuz 2007 genel seçimlerinde %46.6 oy alarak büyük bir zafer kazanan Ak
Parti’nin Genel Başkanı olarak Türkiye Cumhuriyeti’nin 60. Hükümeti’ni kurdu ve
tekrar güvenoyu aldı.
Recep Tayyip Erdoğan, 12 Haziran
2011 seçimlerinden de daha büyük bir zaferle çıktı ve % 49.8 oy alarak 61.
Hükümeti kurdu.
10 Ağustos 2014 Pazar günü,
Türk siyasi tarihinde ilk kez doğrudan halkın oylarıyla ve ilk turda 12.
Cumhurbaşkanı seçildi.
Recep Tayyip Erdoğan evli ve
4 çocuk babasıdır.
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan,Şırnak'ta Askerlerle İftar Yaptı
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ziyaretine
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar, Avrupa Birliği Bakanı ve
Başmüzakereci Ömer Çelik, Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Hava
Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Abidin Ünal, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral
Bülent Bostanoğlu ve Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Galip Mendi de eşlik
etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, komutanlık
ziyaretinde incelemelerde bulunarak yetkililerden bilgi aldı. İncelemelerin
ardından komutanlıkta yemekhaneye geçen Cumhurbaşkanı Erdoğan, beraberindeki
heyetle birlikte askerlerle iftar yaptı.
25 Haziran 2016 Cumartesi
İngilizler AB'den çıkıyor.Brexit referandumundan sonra Cameron istifa kararı aldı.Piyasalar Alt Üst Oldu…!
İngiltere'den
son dakika haberleri gelmeye devam ediyor. Birleşik Krallık’ın Avrupa
Birliği’nden ayrılması ya da ayrılmaması için yapılan kritik referandumda halk “AB’ye
Hayır” dedi. Son dönemlerde, dünya gündeminin ilk maddesini İngiltere, Galler,
İskoçya ve Kuzey İrlanda’dan oluşan Birleşik Krallık’ın AB üyeliğinin oylanacağı
referandum oluşturuluyordu.
Ülkenin kaderini belirleyen referandumda “AB’ye Hayır” diyenler yüzde 51.9
olurken, “Evet” diyenler ise yüzde 48.1’de kaldı. Şok sonucun ardından, AB
yanlısı İngiltere Başbakanı David Cameron istifa kararı aldı. Peki şimdi ne
olacak? Ayrılık kararı alan İngiltere'yi Avrupa Birliği ile iki yıllık bir
müzakere süreci bekliyor.
Birleşik Krallık'ın
kaderini belirleyecek olan referandumda oyların büyük bölümü sayıldı.Resmi
olmayan sonuçlara göre, referandumda AB'den ayrılma (Brexit) yönünde
oy kullananların oranı yüzde 51.9. 'AB'de kalalım' diyenlerin oranı
ise yüzde 48.1. Referandumda İskoçya (Yüzde 62'ye yüzde 38) ve Kuzey
İrlanda (Yüzde 55.8'e yüzde 44.2), AB'de kalma yönünde oy verdi. "AB'de
Kal" kampı, başkent Londra hariç İngiltere'nin büyük bölümünde başarısız
oldu. Galler'de de "AB'den Ayrıl" kampı kazandı. Galler seçmeninin
yüzde 52.5'i AB'den ayrılma yönünde oy verirken, yüzde 47.5'i "AB'de
kalalım" dedi.
SONUÇ SABAH SAATLERİNDE
KESİNLEŞTİ
Birleşik Krallık'taki toplam
382 seçim bölgesinin tamamındaki sandıklar TSİ 09.00 sularında sayıldı.
"AB'den Ayrıl" kampının referandum zaferi
ise oy sayımının tamamlanmasından yaklaşık bir saat önce kesinleşti.
CAMERON İSTİFASINI AÇIKLADI
Referandumda büyük yenilgi
alan İngiltere Başbakanı Cameron, TSİ 10.00 sularında kameraların
karşısına geçti ve görevi bırakacağını açıkladı.
Muhafazakar Parti'nin
Ekim'deki kongresinde aday olmayacağını söyleyen Cameron, İngiltere'nin
istikrarını sağlamak için gelecek haftalarda ve aylarda elinden geleni
yapacağını belirtti.
"KESİN TAKVİM
VEREMEM"
Cameron, "Ama ülkeyi
sonraki hedefine taşıyacak kaptan olarak kalmaya çalışmayı doğru bulmuyorum.
Bu, kolay aldığım bir karar değil. Bir istikrar döneminin, sonrasında ise yeni
bir liderliğin gerekli olduğunu düşünüyorum. Bugün kesin bir takvim vermeye
gerek yok ancak bence ekim ayındaki Muhafazakar Parti kongresinde yeni bir
başbakana sahip olmayı hedeflemeliyiz" diye ekledi.
Açıklamasında, "Bu
karar hafife alınmamalıdır; Britanya halkının kararlarına saygı göstermek
gerekir" diyen Cameron, "Tüm çıkarların korunduğu bir çözümle
ilerlenmelidir. Şimdi AB ile görüşmeler yapmak için hazırlanmalıyız. Her zaman büyük
kararlarla yüzleşmek gerekiyor" ifadesini kullandı.
Cameron, İngiltere'nin AB
ile daha güçlü olduğunu düşündüğünü de sözlerine ekledi.
2005'ten beri Muhafazakâr
Parti lideri olan Cameron, bu süre zarfında iki genel seçim zaferi yaşamıştı.
Geçen yıl yapılan genel
seçim öncesinde AB konusunda referanduma gitme sözünü Muhafazakar Parti'nin
seçim manifestosuna koyan İngiltere Başbakanı Cameron, ülkesinin üyelik
koşularını değiştirmek için birlik ile yeni bir müzakere süreci başlatmıştı.
Müzakereler çerçevesinde AB'den egemenlik, göç ve siyasi birliğin dışında kalma
başlıkları altında yeterli tavizleri aldığını savunan Cameron, tarihi 23
Haziran olarak ilan edilen referandumda ülkesinin birlikte kalması için Şubat
ayından beri kampanya yürütüyordu.
EN GÜÇLÜ ADAYLARDAN BİRİ
BORIS JOHNSON
Partisini ve kabine
üyelerini referandum konusunda serbest bırakan Cameron'ın karşısında, Adalet
Bakanı Michael Gove ve eski Londra Belediye Başkanı Boris Johnson'ın başını
çektiği AB'den ayrılma yanlısı grup yer aldı. Cameron'dan sonra Muhafazakar Parti'nin
liderliği için güçlü adaylar arasında yer alan Johnson'ın, referandumdan çıkan
ayrılık kararının AB'den ayrılma sonucu Cameron'ı istifaya
zorlaması bekleniyordu.
Muhafazakar Parti hükümeti
döneminde 43 yıl önce Avrupa Ekonomik Topluluğu'na (AET) üye olan Birleşik
Krallık, yine bir Muhafazakar Parti hükümeti döneminde birlikten ayrılmış
olacak.
YÜKSEK KATILIM
Birleşik Krallık seçmeninin
referanduma ilgisi büyüktü.
Referanduma katılım oranı
yüzde 72.2 olarak açıklandı. 46.5 milyon kayıtlı seçmenden 33 milyon 568 bin
184'ünün geçerli oy kullandığı duyuruldu.
KUZEY İRLANDA İÇİN YENİ
REFERANDUM SESLERİ
Kuzey İrlanda'daki Sinn Fein
partisi, “Kuzey İrlanda'da, birleşik bir İrlanda için referandum yapılmasını”
talep etti.
İrlanda Cumhuriyeti ile
birleşilmesi için referanduma gidilmesini isteyen Sinn Fein'in açıklamasında,
ortaya çıkan sonucun Kuzey İrlanda'daki siyasi görünümü tamamen değiştirdiği
belirtildi.
Parti, Britanya'nın AB'den
çıkması durumunda bu ülkenin Kuzey İrlanda halkının çıkarlarını temsil etme
yetkisinden mahrum kalacağını söyledi.AB referandumunda Kuzey İrlanda'daki
seçmenlerin çoğunluğu, AB'de kalınmasından yana oy kullandı.
FARAGE'DAN ŞAŞIRTAN TAHMİN
İlk anketlerin
açıklanmasının ardından Birleşik Krallık Bağımsızlık Partisi'nin (UKIP)
lideri Nigel Farage, "AB'de kalınması yönünde yürütülen kampanya kazanmış
görünüyor" açıklamasını yaptı. AB'den ayrılma taraftarı olan Farage'ın bu
tahmini, ilerleyen saatlerde gelen oylama sonuçlarıyla çelişti. Farage,
sonuçların AB karşıtları lehine çıkması üzerine ise söylemini değiştirdi. UKIP
lideri, destekçilerine yaptığı konuşmada, "Bu, sıradan insanlar için, iyi
insanlar için bir zafer olacak" dedi.
AB üyeliğinin devamı
yönündeki kampanyanın başını çeken İngiltere Başbakanı David Cameron ise resmi Twitter adresinden,
"Britanya'nın daha güçlü, daha güvenli ve Avrupa'da daha iyi olması için
oy veren herkese teşekkür ediyorum" diye yazdı.
‘AYRILMA’ KARARI ÇIKTI,
ŞİMDİ NE OLACAK
İngiltere’de sandıktan ne
sonuç çıkarsa çıksın AB açısından hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı
belirtiliyordu. İngiltere’nin AB’de kalma kararı alması durumunda yumuşak
ve daha yavaş değişim süreci, AB’den çıkış (Brexit) kararı alması halinde ise
daha hızlı ve radikal değişim yaşanması bekleniyordu.
Brexit, yani ayrılma kararı
alınması, AB’nin kimyasını kaçınılmaz şekilde değiştirecek. Muhtemel gelişmeler
şöyle:
AB’nin ilk hamlesi Brexit’in
domino etkisi yaratmasını engellemeye çalışmak olur. Fransa’nın da aralarında
bulunduğu çok sayıda AB ülkesinde popülist partilerin güç kazanmaya devam
etmesi dikkate alınarak, Brexit örneğinin izlenmesini engellemek amacıyla
radikal adımlar atılabilir.
Brexit etkisi altına girme
riski en yüksek ülkelerden biri Fransa. Brexit’in İngiltere açısından fazla
sorun yaratmadığı bir durum oluşması halinde Fransa’nın çıkışını savunan aşırı
sağın iktidara ulaşması şehir efsanesi olmaktan çıkabilir. Bu da Avrupa
projesini yaşamsal bir sorunla karşı karşıya bırakabilir.
Brexit, bazı AB ülkelerinde ekonomi alanında çok olumsuz sonuçlar doğuracağından ekonomik ve sosyal şoklar olabilir. Bunlar da yeni krizleri tetikleyebilir.
BREXIT’TE SÜREÇ NASIL
İŞLEYECEK
Brexit kararı, sancılı bir
‘boşanma süreci’ yaşatacak. Sonucun yasal açıdan İngiliz hükümeti açısından
bağlayıcılığı yok. Ancak böyle bir sonucu siyasi açıdan görmezden gelmenin
imkanı olmadığından İngiltere Başbakanı Cameron’ın ilgili prosedürü hızla
başlatması bekleniyor. Boşanmanın başlaması için Cameron’ın kararı Lizbon
Antlaşması’nın 50’nci maddesine bağlı olarak AB Konseyi’ne bildirmesi
gerekiyor. Süreç bu bildirim yapıldığında başlayacak. Taraflar ayrılığı
müzakere edip bir anlaşma sağlayacak. Bu anlaşma sağlandığı andan itibaren ya
da bildirimden sonra en geç iki yıl içinde AB antlaşmaları İngiltere için
uygulanır olmaktan çıkacak. Bu süreyi uzatma imkanı olsa da AB ve İngiltere’nin
oybirliği gerekiyor.
AYRILMA HALİNDE OPSİYONLAR
NELER
İzlanda ve Norveç modeli: Bunlardan
ilki ve en sık dile getirileni İngiltere’nin İzlanda ve Norveç’in de yer aldığı
Avrupa Ekonomik Alanı’na dahil olması. İngiltere, ortak pazara erişim
sağlayacak, ancak AB kararlarına ortak olamayacak.
İsviçre modeli: Yüzlerce
anlaşmaya dayanan İsviçre modeli de bir başka model ancak bu anlaşmanın
İsviçre’yi bile tatmin etmediği düşünüldüğünde
İngiltere için bir opsiyon
olabileceğini düşünmek zor. AB’yle Serbest Ticaret Anlaşması ya da Türkiye ile
AB arasındaki Gümrük Birliği benzeri bir anlaşma imzalamak da öteki seçenekler
arasında.
21 Haziran 2016 Salı
Prensesim Ece Elçin Varan-1
Prensesim Ece Elçin Varan-1
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Şair Uzman Jandarmadan İkinci Şiir. (Hak arayışı Uzman Jandarmayı Şair Yaptı)
Türkiye cumhuriyeti sınırları içerisinde uzman jandarmalarla ilgili haberleri okumayan kalmamıştır muhtemelen. Astsubaylarla ...
